Lisa Deen

Koken. Het is iets wat Tisha in haar vrije tijd graag doet. Of het nu een speciale avondmaaltijd is of juist een lekkere en gezonde omelet, Tisha is van alle markten thuis.

Extreem veel tijd voor haar hobby heeft ze niet, maar voor het maken van gezonde granola maakt ze altijd tijd. En als Tisha eventjes niet oplet, kaapt haar broer Tibo dat zo voor haar neus weg

We vroegen Tisha daarom naar het recept van de granola, zodat jullie het thuis ook eens kunnen maken.
WhatsApp Image 2018 11 26 at 20.03.18
Benodigdheden 
Wie Tisha's granola wil maken, moet ongeveer 30 minuten de tijd nemen. Daarnaast is het van belang dat je de volgende producten in huis hebt:

  • 200 gram havervlokken
  • 200 gram ongebrande noten (zorg dat je deze eventueel kleiner snijdt!)
  • 1,5 eetlepel kokos- of olijfolie 

Extra toppings (smaakmakers):

  • 1 eetlepel kruiden (bijvoorbeeld kaneel, koekkruiden of cacao)
  • 40 gram geraspte kokos
  • 70 gram extra zaden of pitten (bijvoorbeeld pompoenpitten, sesamzaad of zonnebloempitten)
  • 1 lepel honing of maple syrup (om het wat zoeter te maken)
  • 75 gram gedroogde vruchten (zoals rozijnen, cranberries, abrikozen

    WhatsApp Image 2018 11 26 at 20 v2.03.14

Bereiding

  1. Verwarm de oven op 160 graden celsius en bekleed een bakplaat met bakpapier.
  2. Verwarm de kokos- of olijfolie in een pannetje tot het vloeibaar is. Meng de olie met de havervlokken, ongebrande noten en de eventuele extra toppings. Roer eventueel de honing of maple syrup ook door het mengsel. Verdeel het haver- en notenmengsel over de bakplaat.
  3. Bak de granola 20 minuten in de oven en roer het na 10 minuten om.
  4. Haal de granola uit de oven en laat het even afkoelen voor je het opbergt
  5. Klaar! 

WhatsApp Image 2018 11 26 at 20.30.57

Liefs Tisha

Meer Tisha Fanshop